ÉRTEM blog

Minden. Érted. Van. Érted?

Vírustól bezárva- Az ember(ség) visszatérése!

2020. március 22. 11:11 - Kokas Bálint

Nagyon rég írtam a blogra: elismerem, hogy hanyagul bántam, bánok szegénnyel. Nem szeretnék magyarázkodni, de nagyon sűrű hónapok álltak mögöttem, és a blogolást tartottam a legelhanyagolhatóbbnak! Persze, nagyon sokszor bennem volt a "folytassuk már!" életérzés, viszont írói vénámat eddig első regényemben, a Megérzésben kamatoztattam! Ja, meg ide vehetjük a verseket - 14 éves korom óta írok- meg mindenféle, munkából eredő hivatalos beszámolókat! Hivatalos. Na itt állj! Néha a hivatalos beszámolóim is úgy sikerednek, sikeredtek, mintha a Megérzés legújabb fejezetét olvasnám. De tényleg!  :) Szóval:attól, mert semmilyen blogomat nem vezettem, higgyétek el, igen aktívan írogattam! 

A Koronavírus viszont megteremtette a lehetőséget, hogy lecsillapodjak, és egy kicsit olyan dolgokhoz is visszatérjek, amit száműztem az életemből! Ugyan több blogom van, de mindenképpen ezt szeretném fejleszteni! Nem kimondottan a vírusról szeretnék írni, hiszen tele van vele az internet is, de azért egy kérésem lenne nekem is: mindenki maradjon otthon! Saját maga-, és a másik érdekében! Szorítsuk le magunkban az egót, hogy " de én úgyse kapom el, amúgy sem érdekel!" Ez nem így működik! Mert lehet, hogy TE nem kapod el, más ugyanakkor meg elkaphatja! Kérdés: megérte leszarni az embertársaidat? Nem, nem érte meg! Nem fér a fejembe, hogy ebben a krízishelyzetben, mit nem lehet azon megérteni, hogy MARADJ OTTHON! Igen: nekem is hiányoznak a barátaim, ismerőseim, kollégáim, és a megszokott jövés-menés, de! De az ÉLET közbeszólt most! Szokták mondani ugye, hogy " az élet a legnagyobb írómester"...pontosan így van! Én bízom benne, hogy az emberiség könyvének ezen fejezete hamarosan elkészül, és a következő fejezet már a szabadságról fog szólni!

Szabadság? Valahol azt gondolom, hogy most is az van. Ne értsétek félre: home officban dolgozok én is, mint mindenki és ebben az üzemmódban is megpróbáljuk odatenni magunkat....én inkább valamiféle gondolati- lelki szabadságra gondolok! Hiszen eddig, mindenki rohant mint a mérgezett egér...most pedig kénytelenek vagyunk behúzni a féket! A nyilvánvaló  okokon kívül miért is? - Naaa, utolsó kérdés, húsz millióért? Nos, telitalálat! A C. a helyes: azért kellett behúznunk a féket, hogy gondolkodjunk! Mert sajnos, rengetegen elfelejtettek merengeni, gondolkodni, önmagukra figyelni! Ezáltal pedig pusztán robotként éltek: tették a mindennapi kötelezőket, és elfelejtettek a belső énjük felé fordulni! Most azonban ITT A LEHETŐSÉG!!!

Képtalálatok a következőre: Maradj otthon

 Ez a folyamat persze nem könnyű! Nagyon nem! Főleg, hogyha gyereke van az embernek. Idegőrlő, ezt aláírom! Vagy, ha valaki párkapcsolatban él sem az. Mondják, hogy lakva ismerjük meg a másikat...hát ott a pont! Állítom, hogy rengetegen közelebb kerülnek a másikhoz ( nem feltétlenül szexuális értelemben értem) és lesz, akik eltávolodnak. Sokszor tapasztalom azt, hogy egy szerelmespár, mennyire nem ismeri a másikat. Tapasztalom, mert elmondják, és engem vonnak kérdőre, hogy a pasijuk/csajuk, miért viselkedik így? Most csak annyit mondok: tanulmányozd a másikat. Meg fogsz lepődni!

Folyamatosan kérdezem magamtól: mégis, meddig leszünk bezárva? Olyan ez számomra kicsit, mint egy hatalmas nagy Való Világ villa. Mi emberek be vagyunk zárva, és valaki, valahol figyel minket! Fogjuk fel úgy ezt az egészet hát, mintha egy játék lenne! Ami nem azt jelenti, hogy ne vegyük komolyan! De. Rohadtul komolyan kell venni. Minden játékszabályt be kell tartani! Viszont, ha így fogjuk fel, ha egy kicsit mindemellett humorizálunk, azt gondolom, könnyebben átvészeljük ezt az időszakot is! Bízom benne, ha véget ér ez a bizonyos "játék" mindannyian győztesek leszünk! Mi a nyeremény? Visszakapjuk önmagunkat! Jobban figyelünk a másikra, toleránsabbak leszünk, értékelni tudjuk, amink-, és akink van! Röviden: megtanuljuk újra, hogy mi az az emberség! Meglehet, hogy ez az egész Koronavírus erre akar minket tanítani. Ez a tanítás pedig, sajnálatos módon áldozatokkal jár! Emlékezzünk rájuk, és köszönjük meg azoknak a dolgos embereknek, akik most is értünk vannak! Emlékezés. Megköszönés. Ez az emberség első két lépcsőfoka!

Kitartást mindenkinek! Maradjatok otthon! Vigyázzunk egymásra! :)

(Folytatjuk!)

ÉRTEM BLOG a Facebookon is: https://www.facebook.com/%C3%89RTEM-Blog-175455986723431/

 Kép forrása: https://player.hu/eletmod/egy-otthon-dolgozo-kepzomuvesz-zsenialisan-mondja-el-hogyan-kell-otthon-maradni/

Kokas Bálint

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://ertema.blog.hu/api/trackback/id/tr3115543664

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása